Jordgubbskräm!

Till frukost blev det hemmagjord jordgubbskräm, så enkelt att göra! Det bästa med allt är att man kan göra den på morgonen utan att det tar för mycket tid + att det blir då mycket godare när den är hemmagjord! :)

Jag använder mig inte utav några speciella mått, utan testar mig fram, men du behöver: vatten, socker, potatismjöl, jordgubbar (om jordgubbarna är sockrade så behövs oftast inte sockret).

Gör så här:
Värm upp lite vatten och socker i en kastrull, häll i jordgubbarna (jag använde frysta) och låt det koka upp. Ta lite vatten i en shaker och lite potatismjöl (tänk på att inte ta för mycket potatismjöl!). Häll i det i kastrullen och låt koka en stund under omrörning. Dra av från plattan och låt svalna en stund. Klart! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0