Fredagen den trettonde

Idag är det fredagen den trettonde, är ni skrockfulla? Det är inte jag, men min pappa är när det gäller vissa saker. Så som att lägga nycklarna på bordet. Jag gör det jämnt, utan att tänka på det, och pappa flyttar dem. Alltid. Fredagen den trettonde vet jag inte riktigt om han tror ger otur, men antagligen. Min lille papi.

Jag har nästan alltid haft tur på denna dag. Mycket gott har hänt mig i alla fall. Fredagar är ju en underbar dag, helgen börjar ju då. Sedan är 13 bara ett nummer, helt ärligt. Jag går under stegar, har haft sönder speglar, sett en svart katt korsa gatan framför mig. Jag anser att det är fåneri. Men till alla er som är skrockfulla. Se upp, hit och dit. Gå inte under stegar, krossa inga speglar, lägg inte nycklarna på bordet, titta inte på vägen efter svarta katter.
Vet ni vad, gå inte ens utanför dörren idag. Någon kan ju ha ställt en spegel vid er dörr som krossas då ni öppnar den, använd för guds skull inte salt, ni kan ju råka spilla lite. Svara inte i telefonen, någon kan ju säga "seven days" (!) och hjälp, då dör ni ju inom en vecka! Ni som är skrockfulla - sov bort hela dagen. Ingen idé att göra något när ni har en massa otur vilandes över er.

Nu ska jag gå under stegar, se svarta katter korsa gatan, spilla salt, krossa speglar, lägga nycklar på bordet och allt annat man kan göra som ger otur. Bra så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0