Kluven



"Vart vill jag komma 2012 då?
Jag vill att detta ska vara året då jag lägger grunden för min framtid - komma in på den utbildningen jag vill, få det sommarjobbet jag velat ha under 1 års tid, resa, lära mig portugisiska, hälsa på släkten på Madeira och kanske bo där ett tag."

I början av året skrev jag detta, skrev om mina planer, men inte specifikt vart jag ville komma. Dock ser det ut som om mina planer kommer ändras lite. Jag vet fortfarande vart jag vill komma, men det kanske inte blir detta året. Jag är rätt kluven - då jag vill börja studera och "få det gjort", men ett bra erbjudande är väl dumt att tacka nej till och ett sabbats år tar de allra flesta, right?
Om jag tackar ja till detta erbjudande vet jag vart jag kommer befinna mig i vår/sommar och antagligen även nästa vår/sommar, men tackar jag nej kanske jag får en annan dröm uppfylld... Det säkra eller det osäkra? JAG VILL JU BÅDA!!! Sjukt jobbigt att det inte går att köra dessa saker ihop. Jag tror jag får sova på saken, men måste säga att det säkra kan ta mig långt det med. Det är lite av en vision jag har haft det med nämligen. Nej, får definitivt sova på saken, blir bara mer kluven av att sitta här just nu.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0